Τρίτη 16 Απριλίου 2013

ΛΑΣΚΑΡΑΤΟΣ, Ο ΚΑΚΟΣ ΜΑΘΗΤΗΣ



ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΑΣΚΑΡΑΤΟΣ ,   Ο ΚΑΚΟΣ ΜΑΘΗΤΗΣ

       
                       ΘΕΜΑ: Τα τυπικά χαρακτηριστικά του κακού μαθητή. Ο κακός μαθητής καταντά να μείνει αμαθής, γι’ αυτό και δεν τον εκτιμούν οι συμπολίτες του.

ΔΟΜΗ:

1η εν. «Εξαιρώ…..εχπαιδευτηρίων» προσδιορίζεται το θέμα του κειμένου .
2η εν: «Τούτος…….παρά να μάθει» οι λόγοι για τους οποίους ο κακός μαθητής πηγαίνει σχολείο.
3η εν: «Η κλάση δι’αυτόν …….μεταχειρίζεται προθύμως» Η αντιμετώπιση των μαθημάτων και της μάθησης.
4η εν: «Εις δε τες προετοιμασίες του…….οι καθηγηταί τον αδικήσανε!» Η αντιμετώπιση των εξετάσεων.
5η εν: «Αλλά ο τοιούτος μαθητής…..των συμπολιτών του».Το μέλλον του κακού μαθητή.

ΓΛΩΣΣΑ: Δημοτική, λαϊκή και ιδιωματική. .Το πιο χαρακτηριστικό του γνώρισμα είναι η παρουσία ιδιωματικών επτανησιακών στοιχείων.(αξαίνει, αψηφησίαν…)

ΎΦΟΣ: Σατιρικό, πεζολογικό, χωρίς εκφραστικά στολίδια


Τα γνωρίσματα του κακού μαθητή

Ο Λασκαράτος παρουσιάζει τα γνωρίσματα του κακού μαθητή ο οποίος:
Ø     Δεν καταλαβαίνει και δεν εκτιμά την αξία του σχολείου
Ø     Πηγαίνει σχολείο από συνήθεια, από υποχρέωση και από μίμηση
Ø     Αντιμετωπίζει το σχολείο σαν ένα είδος συνεταιρισμού με σκοπό να χάσουν μάθημα
Ø     Το μάθημα είναι γι’αυτόν  υποχρέωση
Ø     Στις διακοπές δεν διαβάζει καθόλου
Ø     Στις εξετάσεις χρησιμοποιεί κάθε θεμιτό ή αθέμιτο μέσο για να ξεγελάσει τους δασκάλους του και να αντιγράψει

 Οι συνέπειες της στάσης του
Αυτός ο μαθητής τελειώνει το σχολείο χωρίς να μάθει απολύτως τίποτα. Στην ενηληκίωσή του είναι ανάξιος για κάθε εργασία. Δεν τον εκτιμούν οι συμπολίτες του , αντίθετα τον περιφρονούν.

·

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου